
Gumiharang hajtótengely — autó
Gumiharang hajtótengely —
Gumiharang hajtótengely: hasznos információ
Hogyan észleljük a féltengelycsukló gumiharang meghibásodását
Az alkatrészek hibáinak azonosításához meg kell vizsgálnia ezeket. A gumiharangok felszínén nem lehetnek repedések, szakadások vagy olajnyomok. A mikrorepedések az alkatrészen általában nehezen felfedezhetők. Ezért a hatékonyabb vizsgálat érdekében fel kell emelnie az autó első részét egy emelővel, és a lehető legjobban el kell fordítania a kormánykereket: a sérülések jobban látszanak, ha a gumi kifeszül. Mivel a féltengelycsukló élettartama közvetlen összefüggésben áll ezeknek az alkatrészeknek az állapotával, ajánlott ezeket havonta egy alkalommal ellenőrizni.
Az féltengelycsukló ellenőrzésének szükségességére a következő jelekből következtethet:
- menet közben az első futómű területéről szokatlan hangok hallhatók, melyek kanyarodáskor felerősödnek vagy megszűnnek;
- az autó gyorsítás közben rángat.
A féltengelycsukló gumiharang hibák okai
A féltengelycsukló gumiharangok folyamatosan ki vannak téve a szennyeződések, a nedvesség, az olvadó vegyszerek és egyéb erős hatásoknak. Emiatt a gyenge minőségű alkatrészek nem csupán gyorsabban kopnak, de a féltengelycsukló korai elhasználódását is okozhatják.
A porvédők gyakran sérülnek meg a nem megfelelő kenőanyag, vagy annak hiánya miatt. Néhány kenőanyag tartalmazhat olyan anyagokat, melyek roncsolják a gumit. Amennyiben a kenőanyag nem megfelelő, a féltengelycsukló alkatrészek kopása felgyorsul, ami megnövekedett hőtermeléssel párosul. A belső féltengelycsukló gumiharangok közelebb találhatók a motorhoz, így jobban ki vannak téve a magas hőmérséklet hatásainak, így felszínük megolvadhat; míg a külső féltengelycsukló gumiharangokat jobban fenyegeti a mechanikai sérülés, különösen az éles tárgyak okozta lyukak. Ezenkívül ezek is megolvadhatnak, amennyiben a csapágy kopásának következtében a kerékagy túlmelegszik.
A féltengelycsukló gumiharangok cseréje
Ezek az alkatrészek kopó elemek, így, ha meghibásodnak, cseréjükre van szükség. Az új alkatrészeket Ön is beszerelheti, de ehhez speciális szerszámokra van szükség. Ajánlott egyidőben cserélni a külső és belső féltengelycsukló gumiharang, így jobb, ha kardántengely gumiharang készletet vásárol. A javítási munkát kényelmesebb aknán vagy rámpán végezni. A féltengelycsukló gumiharangok cseréjét a következő lépésekben végezze el:
- Húzza be a kéziféket.
- A kerékagy anya lecsavarásához használjon csillagkulcsot.
- A megfelelő átmérőjű kulccsal csavarja ki a stabilizátor perselyek rögzítőit.
- Vegye le a kereket, miután kicsavarta a csavarokat.
- Csatlakoztassa le a kormányösszekötő rúd fejet. Ehhez elképzelhető, hogy szüksége lesz egy lehúzóra.
- Szerelje le a belső féltengelycsukló gumiharang karimát.
- Távolítsa el a gömbcsukló rögzítőit.
- Óvatosan vegye ki a rugót és szerelje a kardántengelyt a féltengelycsuklókkal együtt, húzza maga felé óvatosan.
- Távolítsa el a rögzítőgyűrűket melyek a gumiharangokon kívül találhatók.
- Fogja satuba a kardántengelyt, és szerelje le a féktengelycsuklót egy lehúzó segítségével. Amennyiben nem rendelkezik alkalmas berendezésekkel, használhat más szerszámokat is, de csak az alkatrész belső kosarán dolgozhat.
- Tisztítsa meg a leszerelt féltengelycsuklót a kenőanyagoktól, szennyeződésektől és a rozsdától, majd szerelje össze.
- Tegyen új gumiharangot a kardántengelyre, és rögzítse bilinccsel.
- Töltse a megfelelő mennyiségű zsírt a gumiharangra, és szerelje vissza a féltengelycsuklót a helyére.
- Az összeszerelést a fenti lépések fordított sorrendben való végrehajtásával végezze el.