
Gyújtáselosztó Rotor mert autó
Gyújtáselosztó Rotor a legjobb gyártók közül
Gyújtáselosztó Rotor —
Gyújtáselosztó Rotor: hasznos információ
Hogyan ismerjük fel, hogy a gyújtáselosztó rotor meghibásodott
Az alkatrész vizsgálatához meg kell mérni működési ellenállását. Csatlakoztassa az alkatrészt a mérőpad elektromos áramköréhez, és csatlakoztasson egy ohmmérőt. Az érintkező gyújtásrendszer esetében a normál ellenállás 5-6 KOhm, az érintésmentes gyújtásnál 1 KOhm. Az ellenállást is ellenőrizni szükséges.
A rotor a következőképpen is megvizsgálható: vegye ki a központi vezetéket a gyújtáselosztó fedélből, majd kapcsolja be a gyújtást, és tartsa a vezetéket 3 mm távolságra az alkatrész érintkezőitől. Ha az érintkezők nyitásának pillanatában szikrát lát, az alkatrész hibás.
Az alkatrész ellenőrzésekor győződjön meg róla, hogy nincsenek rajta repedések és ellenőrizze az érintkezőket is. Ellenőrizze a rotor és a szénérintkező közti hézagot is. Ha a hézag nagyobb, mint 1 mm, a szénérintkező gyorsan elég. Az érintkezők és az alkatrész közötti távolság nem lehet több, mint 0,45 mm.
A következő jelekből észlelheti, hogy az elosztó rotor ellenőrzése szükséges:
- a motor hirtelen leáll;
- a motor nem gyújt;
- a motor elsőre nem indul;
- az autó akadozva mozog.
A gyújtáselosztó rotor hibák okai
Az alkatrész idő előtti elhasználódását leggyakrabban a nem megfelelő minőség okozza. Az, hogy elosztó rotor érintkezői oxidálódnak működés közben egészen általános jelenség, ugyanolyan, mint a szénlerakódás. Ezeket a hibákat minden megtett 10.000 km-t követően el kell hárítani, különben csökkentik az alkatrész hatékonyságát és teljes meghibásodását okozhatják.
Az elosztó rotor elég gyakori hibája az elektromos hiba, melynek oka egy megjavított alkatrész használata. Az alkatrész gyakran hibásodik meg akkor is, ha az elosztófedélen repedések találhatók, és kondenzvíz kerül a fedél alá.
Amennyiben az elosztófedél vezetékei nem zártak, törésük következtében nyitott áramkör jön létre, és az alkatrész meghibásodik.
Az alkatész felszíne a megnövekedett ellenállás a beleépített ellenállás túlmelegedése következtében meg is olvadhat.
A gyújtáselosztó rotor cseréje
Ezt az alkatrészt nem lehet javítani, a cseréhez a rögzítőanyák eltávolításával vegye le az elosztófedelet. Ezután óvatosan (hogy ne sértse meg az érintkezőket) húzza ki felfelé a rotort, és helyezze be az újat. A művelet során legyen rendkívül óvatos: ha megsérti a vezetőket, az egész elosztót ki kell cserélni.