Izzítógyertya — autó
Izzítógyertya —
Izzítógyertya: hasznos információ
Hogyan ismerjük fel a hibás izzítógyertyát
Az izzítógyertyát szervizben és otthon is lehet ellenőrizni. Az alkatrész vizsgálata különféle módszerekkel végezhető. Az első módszerhez szüksége lesz egy multiméterre. Állítsa az eszközt ellenállás-mérő módba, Csatlakoztassa az eszköz egyik érzékelőjét az izzítógyertya kimenetére, a másikat pedig az autó karosszériájához. Amennyiben nincs kapcsolat, az alkatrész hibás.
A következő jelekből következtethet arra, hogy az izzítógyertyát meg kell vizsgálni:
- a motor nem, vagy nehezen indul;
- a motor nem megfelelően működik;
- fehér kipufogógáz.
Az izzítógyertya meghibásodásának okai
Az egyik ok az izzószál élettartamának vége, melyet 50-60 ezer kilométer megtételére terveztek. Ugyanakkor, ha az alkatrész sokkal korábban hibásodik meg, az ok gyakran az üzemanyag berendezésben van. Az alkatrész hibáját a szabályozó vagy a generátor hibás működése, magas feszültsége okozza.
Amennyiben az injektor szennyezett vagy elhasználódott, erős üzemanyag sugár irányul a fűtő működő részére. Ez a fűtőburkolat tömítettségének elvesztését eredményezi, így az izzószál megsérül.
Amennyiben a vezérlőrelé sérül, az izzítógyertya túlhevül. Ebben az esetben az alkatrész burkolata deformálódik és megolvad a felszíne, az izzószál pedig kiég. Maga a relé is kiéghet, vagy a belőle jövő vezetékek elszakadhatnak vagy megrongálódhatnak.
Az alkatrész hibája összefüggésben lehet a nem megfelelő használattal, gyári hibákkal vagy az alkatrészek gyenge minőségével. Ezenkívül az alkatrész akkor is meghibásodhat, ha a beszereléskor nem megfelelően húzták meg.
Az izzítógyertya cseréje
A meghibásodott alkatrészt ki kell cserélni. Ezt a faladatot szervizben dolgozó szakemberre kell bízni, mivel az alkatrész anyaga nagyon érzékeny, és nem megfelelő beszerelés esetén könnyen megrongálódhat.
Az izzítógyertya megfelelő működését rutinszerűen, fél évente ellenőrizni kell. Az alkatrészt minden 60 ezer megtett kilométert követően ki kell cserélni.