
Hidroakkumulátor mert autó
Hidraulikus akkumulátor a legjobb gyártók közül
Hidraulikus akkumulátor —
Hidraulikus akkumulátor: hasznos információ
Hogyan észleljük a futómű hidroakkumulátor meghibásodását
A futómű hidroakkumulátorok otthoni ellenőrzésének számos szakasza van.
Először nézze meg az alkatrészeket és beszerelési helyüket: nem lehetnek rajtuk olajnyomok.
Ezután le kell csatlakoztatni a csatlakozót az akkumulátorról, és próbáljon meg nyomást kifejteni a membránra valamilyen keze ügyében lévő szerszámmal. Ha könnyen elhajlik, akkor az alkatrész hibás.
Az alkatrész állapotának meghatározásához helyezzen el speciális jelöléseket a hidraulikus felfüggesztés tágulási tartályán. Ebben az esetben a vizsgálat lépései a következők:
- Először ellenőrizze, hogy a tartályban normális szinten van a folyadék.
- Majd a hasmagasság állító rendszer segítségével emelje fel a legfelső helyzetbe a karosszériát, és jelölje meg a tartályban a folyadék szintjét.
- Ezután a legalsó helyzetbe állítsa a karosszériát, és így is jelölje meg a folyadékszintet. A két pont közötti eltérésnek legalább 7 pontnak kell lennie. Amennyiben kevesebb, az akkumulátorok nem működnek megfelelően.
Összetettebb vizsgálat szervizben, speciális berendezések segítségével végezhető.
A hidroakkumulátor ellenőrzésének szükségességét a következő jelek mutathatják:
- a futómű rezgéselnyelő képessége romlik;
- menet közben furcsa zajok hallhatók;
- a hasmagasság csökken;
- egyenetlen úton ütések az autó alján;
- a futómű hibás működését jelző lámpa felgyullad a műszerfalon;
- a kormánykerék oldalra húz;
- a kormánykerék elfordítása nagyobb erőt igényel.
A hidroakkumulátor hibáinak okai
Ezek elég tartós alkatrészek. Meghibásodásukat többnyire a hidraulikus futómű karbantartásának nem megfelelőssége okozza. Mivel a nitrogén párolog, az akkumulátorokat minden 150-200.000 kilométer után megfelelően fel kell tölteni, mert így tartható fent a megfelelő nyomás. Amennyiben ezt gyakrabban végzi el, az hirtelen nyomáscsökkenést eredményezhet, ami a megemeli a membránszakadás kockázatát.
Emellett, az autógyártó meghatározza a hidraulika folyadék csereintervallumát is. Öregebb autókban ez körülbelül 50-60.000 kilométer, a modernben körülbelül 120.000 kilométer. A folyadékcserét a rendszer átmosásával együtt lehet elvégezni, mivel erre is 120.000 kilométerenként van szükség. Ezen ajánlások figyelmen kívül hagyása a szelepek megszorulását, a csövek áteresztő képességének romlását, és a szivattyú kiégését eredményezheti.
A hidraulikus futómű rendszerben használt gyenge minőségű olaj a membrán és más tömítések megrongálódását okozza. Vészhelyzetben elfogadható, ha adalékmentes motorolajjal töltjük fel a rendszert, amíg az autó a szervizbe nem ér.
A hidroakkumulátor cseréje
Az alkatrészt ajánlott készletben cserélni. A csere lépései az autó kialakításának és a rendszerben használt akkumulátorok számának függvényében alakulnak. Amennyiben saját kezű cserét tervez, az autó műszaki leírásának segítségével határozza meg a lépéseket.
Általában az alkatrész ki- és beszelése egyszerű. Csupán nyomásmentesítenie kell a rendszert és láncos kulccsal ki kell szerelnie az alkatrészeket, illetve beszerelnie az újakat.
Néhány autón a központi hidroakkumulátor cseréhez le kell venni a segéd vázat is. Ebben az esetben a legjobb, ha szakemberre bízza a cserét.