
Trapézgömbfej — autó
Lengőkar gömbfej —
Lengőkar gömbfej: hasznos információ
Hogyan ismerjük fel a hibás gömbcsuklót
Először nézze meg a porvédőket. Amennyiben ezek nem sérültek, ellenőrizze az oldal- és tengelyirányú holtjátékot. Ezt szervizben, rázópadon lehet elvégezni.
A következő jelekből következtethet arra, hogy a gömbcsukló ellenőrzése szükséges:
- az autó kormányozhatóságának romlása.
- menet közben szokatlan hangok hallhatók;
- kanyarodáskor csikorgás hallható;
- a gumiabroncsok egyenlőtlen mértékben kopnak;
- a kanyarodás nehézségekkel jár.
A gömbcsukló hibás működésének okai
Működés közben ez az alkatrész komoly megterhelésnek van kitéve. Amennyiben gyenge minőségű útfelületen nagy sebességgel halad, ez megnöveli az alkatrész deformációjának kockázatát. Sérülés keletkezhet baleset okozta hatás vagy a beszerelés közben alkalmazott túlzott erő következtében is.
A gömbcsukló kopása gyakran amiatt következik be, hogy megsérült a porvédő. A nyitott porvédő repedésein keresztül víz és sár szivárog be, ami hamarosan kimossa a zsírt, és az alkatrész korrózióját okozza.
A ház és a gömbcsukló csapja közötti rés az érintkező felületek kopása miatt keletkezik. Ennek leggyakoribb oka az anyagok elöregedése. Minél nagyobb a rés, a csap annál lazább lesz a házban.
A gömbcsukló idő előtti kopását gyenge minősége is okozhatja. A kovácsolt modellek élettartama hosszabb, ezek bizonyulnak a legjobb választásnak amennyiben olyan körülmények között használja az autót, hogy az alkatrészek megterhelése nagy.
A gömbcsukló javítása és cseréje
A gömbcsuklókat szervizben kell cserélni, minden 70-100.000 megtett kilométert követően. Kisebb hibák esetén az alkatrész állapota folyékony polimerrel esetleg visszaállítható. A gömbcsuklót a javításhoz szét is lehet szerelni. A holtjátékból adódó problémák megszüntetéséhez az anyák meghúzásával állítsa be az alkatrészt, és cserélje ki a kenőanyagot.