Nyomásszabályzó szelep — autó
Üzemanyag nyomás szabályozó —
Üzemanyag nyomás szabályozó: hasznos információ
Hogyan észleljük az üzemanyag nyomásszabályzó szelep meghibásodását
Az alkatrész vizsgálata igen munkaigényes, és általában az autó üzemanyagrendszer vizsgálatának része.
Először ellenőrizze, hogy van-e elegendő üzemanyag a tankban. Majd ellenőrizze az akkumulátor feszültségét, mivel az üzemanyagellátás nyomása közvetlenül ettől függ - 12V-nak kell lennie. Ezt követően le kell kapcsolnia a negatív csatlakozót az akkumulátorról, csatlakoztatni a nyomásmérőt az üzemanyagrendszerhez, letörölni a kiömlött benzint, visszacsatlakoztatnia negatív csatlakozót az akkumulátorra, és elindítani alapjáraton a motort. Majd csatlakoztassa a vákuumtömlőt a szelepről, dugaszolja el a végét az ujjával és mérje meg a nyomást. Többpontos befecskendezésű motorokban 0,25-0,35 MPa-nak kell lennie, fojtószelepes befecskendezés esetén pedig 0,07-0,10 MPa-nak.
Amennyiben a nyomás túlságosan alacsony, nyomja össze a visszatérő tömlőt, majd ellenőrizze a műszer adatait. A nyomás normális szintre emelkedése a szelep üzemzavarát jelzi, A túlságosan magas mérési eredmény is a meghibásodást mutatja, amennyiben a visszavezető csővezeték áteresztő képessége nem csökkent.
Amikor a motor felmelegedett, csatlakoztasson egy vákuumcsövet a szelephez. A nyomásnak átlagosan 0,05 MPa-val csökkennie kell. Amennyiben ugyanazon a szinten marad, a vákuum csővezeték el lehet tömődve, vagy a szelep meghibásodott.
Mérje meg a rendszer megmaradó nyomását, állítsa le a motort, blokkolja az üzemanyagtartályt és 10 perc múlva újra végezze el a méréseket. Hasonlítsa össze a kapott értékeket a jármű műszaki dokumentációjában megtalálható adatokkal. Amennyiben a rendszer nyomása a normális alatt van, valószínűleg ki kell cserélni az üzemanyag nyomásszabályzó szelepet.
A következő jelekből érzékelheti, hogy az üzemanyag nyomásszabályzó szelep ellenőrzésére van szükség:
- a motor nehezen indul;
- a motor működése alapjáraton nem stabil;
- a motor veszít erejéből;
- a motor spontán leáll.
- üzemanyag szivárog a tömlőkből, melyet a bilincsek meghúzása nem szüntet meg, vagy a szelep beszerelési helyéről;
- az autó dinamikai teljesítményének romlása;
- megnövekedett üzemanyagfogyasztás;
- az autó menet közben rángat.
Az üzemanyag nyomásszabályzó szelep meghibásodásának okai
Az üzemanyag nyomásszabályzó szelep meghibásodásának legáltalánosabb oka alkatrészeinek természetes kopása. Például, a rugó megnyúlása következtében a szelep lazán kapcsolódik fészkéhez. Ennek következtében az üzemanyag még alacsony nyomás esetén is a visszavezető csővezetékbe áramlik, és a motor ereje a fordulatszám növekedésével csökken. Emellett idővel a membrán elkopik és eltörik, a gumitömítés elveszti rugalmasságát és megreped.
Az alkatrész korai megrongálódását meggyorsítja az alacsony minőségű benzin használata, az üzemanyagszűrő csere vagy a tanktisztítás késleltetése. A szelep felületén összegyűlt szennyeződés annak elakadását okozza, az üzemanyagban lévő víz felgyorsítja a szelep fém alkatrészeinek korrózióját.
Az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje
Az alkatrész nem javítható. Ha meghibásodott, ki kell cserélni. Az új alkatrészt Ön is beszerelheti. Először engedje ki a rendszerből a nyomást, csak ezután kezdheti meg a szelepcserét. A lépések sorrendje a következő:
- Indítsa be a motort, és járassa alapjáraton.
- Vegye ki az üzemanyag szivattyú relét, vagy csatlakoztassa le a vezetéket az üzemanyag szivattyúról, hogy a motor leálljon.
- Indítsa újra néhány alkalommal a motort.
- Kapcsolja le a gyújtást, majd csatlakoztassa vissza a relét az elektromos szivattyú vezetékre.
- Csatlakoztassa le a vákuum tömlőt és az üzemanyag leeresztő csövet a szelepről.
- Lazítsa meg az alkatrészt a vezetősínhez csatlakoztató rögzítőket.
- Távolítsa el a szabályzó szelepet.
- Cserélje ki a tömítőgyűrűt és szerelje be az új alkatrészt.