Vízpumpa — autó
Vízszivattyú —
Vízszivattyú: hasznos információ
Hogyan állapítsuk meg a kiegészítő vízszivattyú meghibásodását
Az alkatrész ellenőrzése annak szemrevételezésével kezdődik. A folyadékfoltok az alkatrész felszínén azt jelzik, hogy a ház zártsága vagy a tömítés sérült.
Majd indítsa be a motort, kapcsolja be a fűtést a maximális hőmérsékletre, és figyelje, hogy a szivattyú bekapcsol-e. Ha a szivattyú nem kapcsol be, használjon egy multimétert vagy egy teszt izzót a tápkábel működőképességének megállapításához.
Alaposabb ellenőrzéshez a szivattyút szét kell szerelni. A fémalkatrészek korróziója azt mutatja, hogy az alkatrész cserére szorul.
A kiegészítő vízszivattyú ellenőrzésének szükségességét a következő jelek mutathatják:
- a kiegészítő fűtő idő előtt kikapcsol;
- a motor nem melegszik fel jól alapjáraton (dízelmotorokra vonatkozik);
- az utastérben túl alacsony a hőmérséklet, amikor be van kapcsolva a fűtés;
- a fedélzeti számítógép hibát jelez;
- a motor gyakran túlmelegszik;
- a hűtőfolyadék szintje csökkent.
A kiegészítő vízszivattyú meghibásodásának okai
A legáltalánosabb szivattyú hiba az elektronikus motor érintkezőkeféinek kopása. Ezek az alkatrészek idővel elhasználódnak, így amikor áramot kap, az alkatrész motorja nem lép működésbe. Általában a keféket minden 100.000 megtett kilométert követően cserélni kell.
Az alkatrész nedvességnek és szennyeződéseknek való kitettsége a háza korróziójához, és az érintkezők oxidációjához vezethet. Emellett a szivattyú tengelye elrozsdásodhat, ha sokáig nem használják a gépkocsit. A tengely elakadása lehet a lapátkerék lapátjai közé bekerülő idegen tárgyak következménye is.
A leeresztő lyukból vagy a szivattyú beszerelési helyéről való hűtőfolyadék szivárgás a végelzáró tömítés kopása. A tömítés idő előtti megrongálódása a szennyezett folyadék vagy a szivattyú folyadék nélküli használata eredményezheti. A nem megfelelő folyadék használata, vagy a különféle összetételű folyadékok keverése is veszélyes az egység alkatrészeire. Emellett, a fagyálló csere időpontjának figyelmen kívül hagyása a szivattyú csöveinek eltömődését okozhatják.
Amennyiben az alkatrész folyamatosan, nagy megterhelés mellett üzemel, a tekercsben lévő menetzárlat kockázata jelentősen magasabb.
A kiegészítő vízszivattyú cseréje
Általában a kiegészítő hőtőfolyadék visszakeringető szivattyú javítása nem célszerű, de néhány esetben a probléma a kefék cseréjével vagy az alkatrészek megtisztításával megoldható.
Az alkarész kiszerelése és beszerelése általában nem okoz problémát. A javítás megkezdése előtt engedje le a folyadékot a hűtőrendszerből. Ezután lazítsa meg a bilincseket, távolítsa el a tömlőket a szivattyú csatlakozóiból, és húzza ki a kábelköteg csatlakozót. Meg kell tisztítania a szivattyú beszerelési helyét a szennyeződésektől és a korróziótól, majd a tömítés cseréjét követően beszerelnie az új szivattyút. Ezután visszakötheti rá a csöveket és a kábelköteg csatlakozót, és feltöltheti a fagyállót a hűtőrendszerbe.
Az alkatrész működőképességének ellenőrzéséhez indítsa be a motort, melegítse fel, majd kapcsolja be a kiegészítő szivattyút. Amennyiben az alkatrész működik, jellegzetes zümmögő hangot fog hallani.