Vissza
Ország
Vissza
Autóim
-
Alkatrészek autójához
A Ferrari gépkocsik mindig is a sebesség, a luxus, a rendkívüli dizájn, a makulátlan minőség és természetesen a magas ár szimbólumai voltak. E márkanéven az olasz gyár több mint 70 éve gyárt sport és versenyautókat. A Brand Finance tanácsadó cég szerint 2014-ben az a márka volt a világ legértékesebbje. 2018-ban a 250 GTO modell, amelyet 1963-ban gyártottak, a történelem legdrágább autójává vált: David MacNeil, a WeatherTech vállalat alapítója, amerikai gyűjtő több mint 70 millió dollárért vásárolta meg.
A Ferrari gépkocsik műszaki adatai
A márka autóit mindig is a rajongók egy szűk körének tervezték. Míg más gyártók milliókat adnak el termékeikből, 2018-ban a világon összesen 208 931 Ferrari gépkocsit értékesítettek. Másrészt azonban a vállalat mindig is vásárlói érdekeit képviselte.
Az elmúlt évek legjelentősebb fejlesztései között az egy- és kétüléses Monza SP1 és Monza SP2 roadsterek találhatók. Az autóknak nincs teteje és szélvédője, és a karosszériájuk karbonszálakból készült. Az autó motorja nem hagyja kétségek között a sebesség rajongóit: az autókban 810 lóerős, V12-es 6,5-literes motor van, amelynek nyomatéka 719 Nm. Az autó a 100 km/h sebességet 2,9 másodperc alatt éri el.
A motor tömegének csökkentése érdekében bizonyos Ferrari gépkocsik szívócsöve beleértve a Spider kupét is, inconel anyagból készül. Ez a 3,9-literes motor súlyát 9,7 kg-al csökkenti.
Napjainkban a gyár a 12 hengeres motorok fejlesztésén dolgozik. Először is a cél a károsanyag-kibocsátás csökkentése, anélkül, hogy ez a teljesítmény rovására menne. A kibocsátás csökkentését két gyújtásrendszer felszerelésével érik el.
Ma a vállalat a Turbulent Jet Ignition (TJI) technológiát alkalmazza aktívan, ami speciális elő-égésteret jelent, amibe az üzemanyag egy része nyomás alatt érkezik. Először a gyújtás az elő-égéstérben történik, majd az égéstérben, ami az üzemanyag hatékony elégetését és magasabb teljesítményt eredményez.
A márka járműdinamikai vezérlőrendszere, az FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), beállítja a féknyergekben féknyomást, annak érdekében, hogy a kanyarokban és a csúszós útfelületen biztosítsa a jármű stabilitását. Ezt a műszaki megoldást a 488 Ferrari Pista kupékban, a 488 Pista Spider és az F8 Spider roadsterekben alkalmazzák.
A márka teljes története során a gyártó nagy figyelmet fordított a gépkocsik aerodinamikai teljesítményére. Számos technológia és a Ferrari alkatrészek, amelyeket eredetileg versenyautókhoz terveztek, a későbbiekben közúti gépkocsikba is beépítésre kerültek. Például az S-Duct légcsatorna a 488 Pista modellen jelent meg, és a leszorítóerő 20%-al való megnövelését tette lehetővé, így javítva az autó stabilitását nagy sebesség esetén.
autoalkatreszek24.hu: minden szükséges alkatrész gépkocsijához
Ha tőlünk vásárol alkatrészeket Ferrari gépkocsikhoz, biztos lehet ezek makulátlan minőségében. Készek vagyunk ezt garanciával alátámasztani. A széles választéknak köszönhetően könnyedén megtalálja, amit keres, még akkor is, ha ritka autómodellel rendelkezik.