Vissza
Ország
Vissza
Autóim
-
Alkatrészek autójához

-
Információ
Hogyan észleljük az üzemanyag szivattyú relé meghibásodását
Az üzemanyag szivattyú relé működésének ellenőrzéséhez tesztlámpára van szükség. Egyik érintkezőt a vezérlőhöz vezető csaphoz kell csatlakoztatni, a másikat pedig a fő reléből kivezető vezetékhez. Ezután kapcsolja be a gyújtást. Ha a tesztlámpa nem világít, az alkatrész hibás.
Ezután zárja a csapokat, melyekhez az akkumulátor csatlakozik, és az üzemanyag tápkábelét egy áthidaló vezetékkel. Amennyiben a szivattyú bekapcsol, miután bekapcsolta a gyújtást, a relé hibás.
Egy másik módszer az, ha beszerel egy működő alkatrészt ahelyett, amit vizsgál.
A következő jelekből érzékelheti, hogy az üzemanyag szivattyú relé ellenőrzése szükséges:
Az üzemanyag szivattyú relé meghibásodásának okai
A hosszú használat során a relé érintkezői elkopnak, és a visszahúzó rugó elveszti feszességét. A gyenge érintkezők megakadályozzák az elektromos áram folyását, így idővel kiégnek.
A relé meghibásodásának egy másik gyakori oka az eltömődött üzemanyag szivattyú, aminek megnövelt terhelés alatt kell dolgoznia ahhoz, hogy elérje a kívánt kibocsátást. Ennek következtében a szivattyú által igényelt feszültség szintje megnő, a terhelés a relé érintkezőin megnő, ami idővel ezek kiégését eredményezi. Hasonló hatással jár az üzemanyagszűrő késői cseréje, vagy az üzemanyag szivattyú kábelkötegének rossz érintkezése is.
A relé burkolatának nyomásvesztése is számos hibát idézhet elő. Az alkatrészbe bekerülő szennyeződés és nedvesség az érintkezők oxidációjához, az forgórész rozsdásodásához és megszorulásához, a tekercs vezetékek szigetelésének megrongálódásához, és ebből adódóan rövidzárlathoz vezet.
A túlságosan nagy kapacitású biztosíték az alkatrész gyakoribb kiégését okozza - még abban az esetben is, ha az üzemanyagrendszer tiszta, és az üzemanyag szivattyú hibátlan.
Az üzemanyag szivattyú relé cseréje
Az alkatrész javításra alkalmatlan, ezért hiba esetén ki kell cserélni. Az új alkatrész beszerelése még egy kezdő autósnak sem okoz gondot. Annyit kell tennie, hogy az autó műszaki leírása alapján meghatározza a relé helyét. Ez leggyakrabban a motorháztető alatt a relé és biztosíték dobozban található, de lehet a műszerfal vagy a hátsó ülés alatt, a csomagtérben a hátsó lámpa mögött, vagy a kesztyűtartó fedél közelében.
Amikor beszereli az új alkatrészt, ügyeljen rá, hogy az autó műszaki követelményeinek megfelelő legyen. Ellenkező esetben a relé korai kopásának és a teljes üzemanyagrendszer nem megfelelő működésének kockázata jelentősen megnő.