
Autó ABS gyűrű
ABS érzékelő gyűrű —
ABS érzékelő gyűrű: hasznos információ
Hogyan észleljük az ABS jeladó gyűrű meghibásodását
Az alkatrész állapotának felméréséhez fel kell emelnie az autót, és megvizsgálni a jeladó gyűrűt úgy, hogy lassan forgatja a kereket. A repedések, a zúzott fogak, a rozsda, az alkatrész a rögzítés felszínéhez való laza csatlakozása, a mágnescsík leválása azt mutatják, hogy az alkatrész meghibásodott.
Az ABS jeladó gyűrű ellenőrzésének szükségességét a következő jelek mutatják:
- a megfelelő jelzés bekapcsol a műszerfalon;
- az autó megcsúszik fékezéskor;
- a kormánykerék elfordítása nagy erőt igényel;
- a fékezés hatékonysága, különösen nedves úton vagy kavicson, jelentősen csökkent.
Az ABS jeladó gyűrű meghibásodásának okai
Az ABS jeladó gyűrű az autó alsó részén található, így folyamatosan szennyeződéseknek, nedvességnek és vegyszereknek van kitéve. Végül a alkatrész gyártásához felhasznált fém erőssége csökken és a gyűrű elrepedhet. Emellett az alkatrész nagymértékben hajlamos a korrózióra is. Az erős környezeti hatások következtében a mágnesszalag leválhat az impulzus gyűrűről.
Az is megrongálhatja az alkatrészt, ha sokat használja az autót gyenge minőségű útfelületen. A felverődő kavicsok vagy az akadályhoz való ütődés is okozhatja az gyűrű elferdülését vagy törését.
Előfordul, hogy az alkatrész rossz működése beszerelési hiba következménye. Ez elsősorban abban az esetben fordul elő, ha túl nagy erővel nyomják oda a CV csuklóhoz (homokinetikus féltengelycsukló) az alkatrészt, vagy szélsőségesen túlmelegszik. Amennyiben a CV csukló porvédő eltávolítása nem kellő körültekintéssel történik, az is eredményezhet ilyen hatást.
Az ABS jeladó gyűrű korai meghibásodását egyéb futómű alkatrész hibák is előidézhetik. Például a kerékcsapágy túlzott kopása a kerék ferdülésével együtt a jeladó és a gyűrű közötti hézag megnövekedéséhez vezet. Idővel az alkatrészek egymáshoz dörzsölődnek, és meghibásodnak.
ABS jeladó gyűrű csere
Az új alkatrészt Ön is beszerelheti, és szervizben is el lehet végeztetni a cserét. A feladat és a csere menete az alkatrész elhelyezkedésének és az autó kialakításának függvényében alakul. Amennyiben az autóban olyan gyűrű van, mely a kerékcsapágyba van beépítve, valószínű, hogy a teljes szerelvényt cserélnie kell. Ha az alkatrész a CV csuklóra van felszerelve, hozzáférést kell biztosítania a csukló külső részéhez. Ehhez szerelje le a kereket, vegye le a féknyerget, csatlakoztassa le a lengéscsillapító rugót, a kapcsolódó rögzítők kicsavarását követően húzza ki a CV csuklót a kerékagyból, majd óvatosan üsse ki a gyűrűt a szerelvény külső gyűrűjéből. Mielőtt beszereli az új alkatrészt, a beépítési fészket meg kell tisztítani a szennyeződésektől és a rozsdától, majd kenni, az alkatrészt pedig a beszerelés megkönnyítése érdekében fel kell melegíteni.
Amennyiben nem rendelkezik a megfelelő tapasztalattal, jobb, ha szakember segítségét kéri. Amikor saját kezűleg cseréli az alkatrészt, az autógyártó ajánlásainak figyelembe vételével járjon el.