Vissza
Ország
Vissza
Autóim
-
Alkatrészek autójához

-
Információ
Hogyan észleljük a vezérműlánc feszítő meghibásodását
Amennyiben maga ellenőrzi a mechanikus feszítőt, csak szerelje le a vezérműlánc borítást, és nyomja a vezetőt a feszítőhöz a kezével. Ha a feszítő dugattyúja beakad a burkolatába, az alkatrész hibás. Néhány autóban a feszítőrúd kismértékű visszahúzódása elfogadható, de csak abban az esetben, ha a motor kenési rendszerének nyomása még nem érte el az üzemszintet.
A hidraulikus feszítőknek megnyomáskor 2-3 mm-es ellenállássál, kúposan kell elhajolniuk, majd visszatérniük eredeti helyzetükbe.
A következő jelekből érzékelheti, hogy a vezérműlánc feszítő ellenőrzésére van szükség:
A vezérműlánc feszítő hibák okai
A mechanikus vezérműlánc feszítő többnyire a természetes kopás és elhasználódás miatt sérül. Idővel a rugók feszessége csökken, a rúd kikopik és a bilincsek meghibásodnak. Ennek következtében az alkatrész nem tudja a megfelelő feszességet tovább biztosítani.
A gumitömítések általában a hidraulikus feszítőkben használódnak el. Emiatt felmelegedett motor mellett a megfelelő nyomás az alkatrész belsejében nem biztosított. A tömítőanyag idő előtti hibájának oka lehet a gyenge minőségű olaj használata.
Az olajcsere intervallumok figyelmen kívül hagyása, vagy a szükségesnél magasabb viszkozitással rendelkező kenőanyag használata az olajvezetékek eltömődéséhez vezet, ami a szelep megszorulását okozza.
A motoron lévő nagy megterhelés miatt, például maximális fordulatszámon való autózás esetén, az alkatrész rúdján sorják jelenhetnek meg. A feszítő fogai ugyanebből az okból le is törhetnek.
Vezérműlánc feszítő csere
A vezérműlánc feszítőt Ön is be tudja szerelni. Ehhez kövesse az alábbi utasításokat:
Néhány autóban szét kell szerelni a motort a feszítőhöz való hozzáféréshez, ilyen esetben a legjobb, ha szakemberhez fordul.