
Autó Fékrásegítő vákumcső
Fékrásegítő cső —
Fékrásegítő cső: hasznos információ
Hogyan ismerjük fel a vákuumos fékrásegítő meghibásodását
Szakember segítsége nélkül is lehet ellenőrizni, hogy az alkatrész megfelelően működik-e. Ehhez el kell indítani a motort, és 5-7 alkalommal le kell nyomni a fékpedált, és hallgatni a hangokat. Ha a levegő lágy hangot ad, a fékrásegítő elvesztette a nyomását.
Indítsa el a motort, miután légtelenítette a fékrendszert. A gyújtás bekapcsolásakor a fékpedálnak 1-2 cm-el fel kell emelkednie. Ha a helyzete nem változik, javasoljuk, hogy a részletes ellenőrzés érdekében vigye szervizbe a gépkocsit.
Ezután végezzen el még egy ellenőrzést. Működő motor mellett nyomja le teljesen a fékpedált, majd állítsa le a motort, és tartsa lenyomva a pedált még 1-2 percig. Ha a légcsatornák megsérültek, és a rendszerben nincs nyomás, akkor a pedál ellennyomása jelentősen megnő, és nagyobb erővel kell lenyomnia.
A következő jelek utalnak arra, hogy a fékrásegítő vizsgálatot igényel:
- az autó fékezés közben egyik oldalra húz;
- a fékpedál helyzete normál üzemmódban túlságosan magas;
- a fékpedál keménysége menet közben és megállás közben eltér;
- erős fékezés esetén szokatlan hangok a fékrendszerben;
- a fékek alacsony hatékonysággal működnek;
- a fékpedált lenyomásakor a rezgés és ütés érezhető.
A vákuumos fékrásegítő meghibásodásának okai
A vákuumos fékrásegítő legtöbb üzemzavarát nyomáscsökkenése okozza. Általában ez a mechanikai sérülések, a rögzítések és a bilincsek kilazulása vagy a gumi alkatrészek természetes kopása miatt következik be. A gyakori terepen való autózás, mely túlzott rezgésekkel, és az alkatrészek közötti rések megnövekedésével, a szelepszár elmozdulásával vagy elakadásával jár, szintén lehet a probléma oka.
Előfordulhat, hogy az egység nem megfelelő működését a visszacsapó szelep meghibásodása vagy a membrán szakadása okozza. Az alacsony minőségű tömítések használata is hibás működést is okozhat: rendszerint elrepednek, vagy idő előtt elveszítik rugalmasságukat.
Ha a járműben van vákuumszivattyú a vákuum létrehozásához, akkor ennek hibája gyakori zavart okozhat a vákuumos fékrásegítő működésében. A szivattyú idő előtti bekacsolása túlságosan nagy terhet ró a membránra és annak idő előtti sérüléséhez vezet.
A vákuumos fékrásegítő javítása és cseréje
A vákuumos fékrásegítő javítását csak olyan esetekben lehet elvégezni, amikor a szelepek vagy a membrán kismértékben sérültek. Ehhez csak eredeti alkatrészek használhatók. Ha általános alkatrészeket használnak, azokat további vizsgálatnak kell alávetni, hogy összeillésükről meg lehessen bizonyosodni.
Ha a burkolat sérült, vagy komolyabb sérüléseket tapasztal, cserélje ki az alkatrészt.
A törött alkatrész leszerelése előtt állítsa le a motort. A kényelem érdekében tanácsos a járművet emelőplatformra helyezni. Először húzza ki a fékpedál csatlakozót a pedálból, ez a kormánykerék tengelye alatt található. Legyen óvatos, nehogy megsértse a többi szerkezetet.
Ezután csavarja le a rögzítéseket, és szerelje le a főfékhengert. Végül húzza ki a vákuumtömlőt a szelepből. Ezután a hibás alkatrész kivehető, és az új beszerelhető.