Vissza
Ország
Vissza
Autóim
-
Alkatrészek autójához
Hogyan észleljük a klímakompresszor kuplung meghibásodását
Az alkatrész vizsgálatát számos lépcsőben kell elvégezni. Az első lépésben ellenőriznie kell, hogy a kuplung működésbe lép-e, amikor a légkondicionáló bekapcsol. A vizsgálat menete a hajtószíj hosszától függ.
Amennyiben autóján hosszú szíj van a segédberendezések meghajtására, a következő utasítások szerint járjon el:
Amennyiben rövid hajtószíj van az autón, az eljárás a következő:
Az alaposabb ellenőrzéshez multiméterre lesz szüksége. Ennek segítségével meg kell mérnie az alkatrész csatlakozói közötti ellenállást és ellenőriznie, hogy az alkatrész vezetékezése nem szakadt-e meg. Ezután ellenőrizze, hogy az alkatrész kap-e áramot, mérje meg a feszültséget a megfelelő csatlakozók és a tápvezeték között. Majd mérje meg a tárcsa és a nyomólap közötti hézagot. Ennek átlagosan 0,35-0,65 mm-nek kell lennie.
Ha az autóban van hővédő a tekercsházon kívül, ennek működését is ellenőriznie kell. Ehhez csatlakoztassa le az eszközt a kuplungról, és mérje meg a csatlakozói közti feszültséget.
A klímakompresszor kuplung ellenőrzésének szükségességét a következő jelek mutathatják:
A klímakompresszor kuplung meghibásodásának okai
Az alkatrész üzemzavarainak egyik legáltalánosabb oka a nyomólap kopása, ami a nem megfelelően beállított hézag következménye: ha ez kisebb, mint kellene, akkor még kikapcsolt kompresszor esetén is elkopik a nyomólap és a tárcsa. A nyomólap csúszását a tárcsához képest a légkondiconló rendszer túlságos magas nyomása is eredményezheti, vagy a kompresszor csapágy megszorulása lehet az oka, ami szintén a szerelvény alkatrészeinek felgyorsult kopásához vezet.
A nyomólap és a tárcsa közötti hézag növekedését a rugó megnyúlása is kiválthatja. A túlságosan nagy távolság akadályozza az elektromágnes hatását a kuplung nyomólapon, ami azt okozza, hogy a nyomólap nem lép működésbe, amikor a kompresszor bekapcsol.
A kuplung üzemzavarai gyakran kapcsolatban állnak a csapágy holtjátékával, ami miatt a tárcsa belső felszíne dörzsölődni kezd az elektromágnes házhoz. Így az alkatrészek hőmérséklete emelkedik, ami a mágnes vezetékek szigetelő rétegének felszínének megolvadását, majd a vezetékezés kiégését eredményezi.
A kuplungcsapágy korai kopását a porvédő megrongálódása okozza, ami következtében a szerelvény alkatrészei érintkezhetnek a nedvességgel és a szennyeződésekkel. A hőmérséklet csökkenés, ami például az alkatrész fűtött felszínére jutó beszivárgott víz eredménye, szintén veszélyes a csapágyra.
A klímakompresszor kuplung javítása
Az alkatrész javítása általában a hibás alkatrészek cseréjét jelenti: a csapágyét, az elektromágnesét, vagy a nyomólapét. Ezeket a feladatokat, megfelelő eszközök birtokában, Ön is egyszerűen végrehajthatja. Vannak olyan szervizek, ahol az elektromágneshez új tekercs vezetékezését végzik: ilyen esetben a javítást csak szakemberek végezhetik el.
A klímakompresszor kuplung cseréje
Ajánlott az alkatrész cseréjét szakemberre bízni, mivel a folyamat során előfordulhat, hogy le kell szerelni a kompresszort, ami elég időigényes feladat. Amennyiben azonban rendelkezik a megfelelő tapasztalattal és megfelelő szerszámkészlete, a klímakompresszor elekromágneses kuplung beszerelése nem fog nehézséget okozni.
A lépések sorrendje a következő: