
Autó Forgattyúsház
Forgattyúsház —
Forgattyúsház: hasznos információ
Hogyan ismerjük fel a motor hengerblokk hibás működését
Először a motort kell számítógéppel diagnosztizálni. Így ellenőrizni lehet a motorciklus ütem szerinti megfelelő működését, és a dugattyúk állapotát.
Az alaposabb ellenőrzéshez a motort ki kell venni a gépkocsiból. A motor lebontása hosszú és munkaigényes folyamat, mely sok tudást és tapasztalatot igényel, ezért tanácsos ezt szervizben dolgozó szakemberre bízni.
A motor hengerblokk eltávolítását követően a hengerfej és a dugattyúk kiszerelése következik, az egység belsejét is ellenőrizni kell, hogy nem sérült-e.
A motor hengerblokk élettartama nem korlátozódik meghatározott időre. A legtöbb esetben a gépkocsi teljes élettartama során nem kell kicserélni ezt az alkatrészt. Ugyanakkor, ha a motor nem jól működik, vagy ideges tárgyak jutottak a motor hengerblokkba, az alkatrészt cserélni kell. Az alacsony minőségű kenőanyagok és üzemanyag az alkatrész eltömődését okozzák.
A motor hengerblokk ellenőrzésének szükségességére a következő jelek utalnak:
- a motor jelentősen vesztett teljesítményéből;
- a motor tekercse nem ad szikrát;
- az autó nem gyorsul fel maximális sebességre;
- a motor leáll;
- a motor alapjáraton vagy alacsony fordulatszámon spontán leáll;
- a motor semmilyen fordulatszámon nem működik megfelelően.
A motor hengerblokk hibák okai
A motor hengerblokk intenzív mechanikai terhelésnek van kitéve. Ezért az alkatrész idő előtti elhasználódásának oka lehet a nem megfelelő minőségű gyártás.
A nem megfelelő mennyiségű kenőanyag és az csatlakozórúd csapágyának túlmelegedése gyakran okozza a csatlakozórúd törését, az alkatrész alsó részének mechanikai sérülését és a főtengely megrongálódását. A henger középső részén lévő karcolásokat a dugattyú-csapszeg nem megfelelő beszerelése okozza.
A hengerfej csavarjainak nem megfelelő meghúzása okozhatja a henger hüvelyének repedését. A hűtőfolyadék beszivárgásának köszönhető nagy nyomás a hengerhüvely szakadásához vezethet.
Az alkatrész deformációjának és az égésnyomoknak gyakori oka a motor túlmelegedése.
Az alkatrészeken lévő repedéseket a belsejében történő hirtelen hőmérsékletváltozások okozzák. Ez történhet azért, mert a hűtőfolyadék megfagy a hűtőrendszerben, az alkatrész súlyosan túlmelegszik, és az alkatrészre rendkívül nagy súly nehezedik.
A motor hengerblokk javítása és cseréje
Sok esetben az alkatrész hibás működését a benne lévő szennyeződések okozzák. Ne feledje, hogy csak ez a hiba oldható meg javítással. Ehhez először vegye a forgattyúházat, majd szerelje szét a belső rendszert és tisztítsa ki az alkatrészt. Az alkatrész belsejéből való szennyeződések eltávolítására a legtöbb esetben homokfúvást alkalmaznak.
Ha a blokk belül vagy kívül sérült, vagy egy különálló alkatrész elhasználódott, új alkatrész kerül beszerelésre. Ez drága, így próbálja meg elkerülni azokat a sérüléseket, melyet cseréhez vezetnek.